Programul naţional de înnoire a parcului auto ar trebui oprit, susţine Constantin Stroe - fost director general şi actual vice-preşedinte al Consiliului de Administraţie al companiei Dacia Automobile S.A..
Când va muri acest program, oamenii vor plăti mai mult cu vreo 1.500 de euro pentru acelaşi produs, susţine Constantin Stroe, în numele producătorilor de componente auto afectaţi direct şi indirect de scăderea pieţei de autoturisme noi. Întrebat dacă programul Rabla este un ajutor de stat, Stroe a precizat că acest program nu intră în această categorie, întrucât statul câştigă din această măsură adoptată şi de alte state europene.
“Eu aş scoate programul Rabla pentru că şi-a pierdut efectele favorabile. Acum Rabla are un volum mic de vouchere şi a creat un fenomen de aşteptare. O piaţă neagră care face mai mult rău decât bine”, a spus Stroe în cadrul Conferinţei CAPITAL cu tema "Industria de componente auto din România".
“Dacă astăzi dai unui om o maşină mai ieftină cu 1.500 de euro, el se obişnuieşte aşa. Când se va termina programul constructorii vor trebui să vândă la un preţ atât de mic încât nu vor mai avea niciun produs sau ar urca preţul şi clientul nu ar mai cumpăra. Statul nu face eforturi cu programul Rabla”, a mai spus preşedintele ACAROM. Potrivit lui, statul câştigă TVA, taxe şi impozite de la salariaţii din industria auto, taxe locale. “Avem un calcul în care la 100.000 de tichete, statul câştigă 104%. Nu pierde nimic”, a adăugat Stroe.
Prin Programul "Rabla", AFM a emis un număr de 3.000 de tichete valorice pentru persoanele fizice şi instituţiile publice, iar cumularea eco-tichetului cu tichetul clasic este posibilă numai în cazul achiziţionării unui autovehicul electric.
Pentru stimularea cumpărării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se oferă posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, a unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii ce CO2 mai mică de 100g/km, precum şi a unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
AFM precizează faptul că la achiziţionarea unui autovehicul de acest tip se poate acorda, pe lângă prima de casare, o reducere în cuantum de maximum 1.000 lei, rezultată prin cumulul a cel mult două eco-bonusuri.
Sursa: capital.ro
Programul Rabla ar trebui desfiinţat
4 septembrie 2013
- Tags:
- acarom,
- automobile,
- autovehicul,
- capital,
- ecobonus,
- ecobonusuri,
- ecotichetului,
- hibrid,
- masina,
- poluare
Din aceeaşi categorie:
Top articole
-
Tragedie în fotbalul prahovean! Dorinel Beznea, sufletul fotbalului de la Măneciu, a încetat din viaţă! Cu o zi înainte murise si soţia sa!
-
Sifonarea banului public la CSM Ploieşti a ajuns la rang de....sport de perfomanţă! Salariul uriaş al antrenorului sârb, secret de stat! Când vor fi separate bazele de sport?
-
Simona Albu, naşa fostului primar Andrei Volosevici, sefă la DGASPC Prahova
-
Tudose Maria, notăriţă cunoscută pentru implicarea în dosarul imobiliar White Tower, a încetat din viaţă.
-
Cum poţi rămâne fără banii din cont cu un singur apel telefonic! Metoda face ravagii!
-
Până unde merg faptele de corupţie de la Sinaia? Este staţiunea de pe Valea Prahovei "raiul" consumatorilor de droguri?
-
Tragedie în Ploieşti. Un bărbat a murit după o cădere pe trotuar
-
Femeie de 33 de ani a fost înjunghiată mortal de soţ, în Câmpina
-
Nouă schemă de fraudă online. Vot fals pentru concursuri
-
Coliziune puternică între două autoturisme la Floreşti
Anul - ediţia nr. 3665
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 22 ianuarie 2025
Autentificare
Autentificare