Călătorii care şi-au cumpărat bilete de tren sau de avion şi n-au ajuns la destinaţie din cauza viscolului îşi pot recupera banii, de la CFR sau de la companiile aviatice. O reducere a facturii pot obţine şi cei care, din cauza vremii, au rămas fără internet, cablu TV, sau telefon.
Iar unele companiile private au anunţat că au prelungit termenul de plată al facturilor.
Anularea trenurilor sau întârzierile de multe ore din ultimele săptămâni au provocat nu doar haos în gări, ci şi pierderi financiare. Reprezentanţii căii ferate spun că oricine îşi poate primi banii înapoi.
"Suma se rambursează pe loc, la cerere, la casa de bilete unde face cererea de restituire. În cursul lunii ianuarie, numai pe regionala Constantă, au fost făcute restituiri de peste 30.000 de lei", precizează Adrian Vlaicu, consilier CFR Călători.
Mai mult, călătorii pot ieşi în avantaj dacă li s-a anulat trenul, susţin cei de la CFR.
"În situaţia în care doresc să circule cu trenurile rămase în operare, călătorii au dreptul să circule fără plată diferenţelor tarifare, pe trenurile de rang superior celui la care au cumpărat bilete", adaugă Adrian Vlaicu.
Cei care nu au achitat facturile de leasing mai au răgaz să plătească fără penalităţi. La fel se întâmplă şi cu abonaţii operatorilor de telefonie mobilă, care au prelungit termenul de plată cu 7 zile. Prelungirea termenului de plată a facturii se aplică în 20 de judeţe din sudul şi estul ţării, afectate de un cod portocaliu de viscol şi ninsori.