Facebook a anunţat joi seară că a blocat două campanii de manipulare, una orchestrată din Arabia Saudită şi cealaltă din Emiratele Arabe Unite şi Egipt, care erau îndreptate împotriva mai multor ţări din Maghreb şi din Orientul Mijlociu, şi în special a Qatarului, relatează AFP.
Autorii acestor campanii au încercat să-şi ascundă identitatea, dar specialiştii Facebook au descoperit conexiuni cu indivizi cu legături cu guvernul saudit, pe de o parte, şi cu două societăţi de marketing, New Waves în Egipt şi Newave în EAU, de cealaltă parte.
"În fiecare dintre cele două cazuri (care nu sunt interconectate), există persoane care au acţionat în mod concertat şi au utilizat conturi false pentru a trece drept alte persoane şi entităţi", a explicat Nathaniel Gleicher, şef al unităţii de securitate cibernetică a Facebook. "Din acest motiv am intervenit", a precizat el.
Organizatorii campaniei saudite încercau să treacă drept media locale şi abordau subiecte precum prinţul moştenitor Mohammed bin Salman, viziunea sa politică, succesul armatei saudite în Yemen şi critici şi acuzaţii împotriva ţărilor vecine, în special Iran, Qatar şi Turcia.
Printre exemplele făcute publice de Facebook este un cont de Instagram numit "Viaţa lui Mohammed bin Salman" care a postat în noiembrie o fotografie cu prinţul saudit sărutând un bărbat rănit la cap într-un spital, prezentat ca şi cum ar fi fost soldat. Legenda imaginii făcea apologia prinţului, despre care se spune că saudiţii "îl iubesc ca pe propria familie".
"Lucrăm constant pentru a repera şi a pune capăt acestui tip de activitate, pentru că nu vrem ca serviciile noastre să fie utilizate pentru a-i manipula pe oameni. Suprimăm aceste pagini şi conturi din cauza comportamentului lor, nu din cauza conţinuturilor publicate", menţionează Facebook, care a blocat mai multe campanii de manipulare, dintre care una iniţiată din Iran în ianuarie.
Peste 13,7 milioane de conturi urmăreau paginile campaniei din Egipt şi Emirate şi circa 1,4 milioane pe cele ale campaniei saudite.
Facebook a blocat două campanii de manipulare
2 august 2019
- Tags:
- facebook,
- marketing,
- publicitate,
- reclama,
Din aceeaşi categorie:
România, printre statele UE cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă 112
Top articole
-
Falsitatea PSD Câmpina dusă la cote înalte de consilierul Andrei Duran!
-
Accident grav pe Şoseaua Vestului Ploieşti. O persoană încarcerată
-
Ciprian Morărescu nu mai candidează pentru un nou mandat de primar al Comunei Filipestii de Pădure!
-
Iulian Dumitrescu, candidat oficial pentru un al doilea mandat de preşedinte al Consiliului Judeţean Prahova
-
Cristian Constantin Apostol:” ADN-ul USR nu mai există – a devenit oficial un partid “toţi la fel„
-
Ilie Serbănescu, unul dintre cei mai proeminenţi economişti ai României, a murit
-
Femeie violată de un poliţist de la Sectia 4 de Poliţie Ploieşti?
-
Microhidrocentrala din Câmpina, afacerea ilegală care dăinuie de 16 ani de zile. Numele grele din spatele ei
-
Burghelea- miliţianul care umileşte campioanele. VOLO, ia-ţi torţionarul de la CSM!
-
Educatoare de la grădiniţa 47 din Ploieşti ameninţă copiii cu bătaia
Anul - ediţia nr. 3458
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 26 aprilie 2024
Autentificare
Autentificare