Compania Blue Air, deţinută de Nelu Iordache, a fost scoasă la vânzare, până în prezent existând 5 sau 6 investitori interesaţi, au declarat pentru MEDIAFAX surse apropiate operatorului aerian low-cost.
Până în prezent au fost primite 5 sau 6 oferte, de la investitori români şi străini, au arătat sursele, fără să menţioneze preţul de pornire solicitat.
Această mutare-surpriză vine chiar înainte de termenul la care Tribunalul Giurgiu va aproba sau nu intrarea în insolvenţă a companiei. La data de 16 ianuarie 2013, Aeroports de Lyons, prin mandatar Coface România Credit Management Services, a cerut insolvenţa Blue Air, iar următorul termen a fost stabilit pentru 16 aprilie 2013.
Potrivit altor surse, Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), administratorul judiciar al Romstrade, firmă aflată în insolvenţă şi care deţine Blue Air, şi-a propus un termen de cel mult două luni pentru finalizarea tranzacţiei.
Conform datelor remise la Ministerul Finanţelor, compania aeriană a încheiat anul 2011 cu afaceri de 575,5 milioane lei şi pierderi de 48,5 milioane lei. La finele lui 2011, datoriile companiei se ridicau la 393,8 milioane lei.
Flota companiei cuprinde în prezent nouă aeronave Boeing, cu capacităţi între 126 şi 168 de locuri.
Blue Air şi constructorul Romstrade sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocaţi pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad şi aflat în prezent în detenţie.
Tribunalul Giurgiu a aprobat în decembrie intrarea în insovenţă a două companii controlate de Iordache, Romstrade şi firma specializată în servicii de taxi aerian Romstrade Logistic Expres.
Compania de transport aerian a anunţat la începutul anului că a anulat o comandă de 462,2 milioane dolari plasată în 2008 pentru cinci aeronave Boeing 737, programate pentru livrare în perioada 2015-2016, din cauza situaţiei financiare a Romstrade. CITR precizează în raportul privind cauzele şi împrejurările care au condus la insolvenţa Romstrade că declinul constructorului a fost cauzat de investiţii neproductive, costuri de finanţare nesustenabile şi scăderea profitabilităţii, fiind dificil de identificat acel "nucleu sănătos" de la care să pornească reconstrucţia firmei.
Investitorii interesaţi de preluarea Blue Air pot depune oferte şi scrisori de bonitate bancară până la 20 aprilie, a comunicat compania, confirmând informaţiile privind scoaterea la vânzare a operatorului de transport aerian low-cost transmise anterior de MEDIAFAX.
Compania are începând de miercuri un nou Consiliu de Administraţie, alcătuit din Ellen Phillips (specialist american în aviaţie şi în restructurarea companiilor de profil, care lucrează în cadrul Blue Air din 2010), Adrian Ionaşcu (director general adjunct al companiei, intrat în echipa de management din 2007) şi Rudolf Vizental (reprezentant al Casei de Insolvenţă Transilvania).