IKEA Franţa a recunoscut prin intermediul unui comunicat că au existat practici de spionare a clienţilor şi a colaboratorilor, cerându-şi scuze totodată pentru existenţa acestor practici.
Şeful serviciului de risc din cadrul IKEA Franţa a cerut unei firme de detectivi particulari să urmărească anumiţi salariaţi şi clienţi, după cum nota săptămânalul Canard Enchaîne la începutul lunii martie.
Situaţia a început în urmă cu 9 ani, când a fost semnat un contrat între şeful serviciului de risc şi firma Surete International care a furnizat informaţii din documentele poliţiei franceze cu privire la anumite persoane aflate pe statul de plată al IKEA, dar şi simpli clienţi, însă nemulţumiţi de retailerul suedez. Canard Enchaîne a publicat o parte din mailurile celor de la IKEA cu cei de la compania de detectivi.
Reprezentantul IKEA a dorit să afle informaţii despre un colaborator al retailerului, respectiv despre un angajat, ambii posesori ai unor autoturisme scumpe (Porsche Carrera, Audi TT). Între timp, se pare că pe lista celor de la IKEA se aflau 200 de persoane, mulţi clienţi. Este cazul unui proprietar de boutique cu care IKEA se afla în litigiu comercial pentru 4.000 de euro şi pentru care firma angajată de retailer trebuia să furnizeze informaţii în urma unei verificări la domiciliul acesteia.
IKEA a plătit 80 de euro pe fiecare dosar verificat, iar firma de detectivi i-a permis, de asemenea, să acceseze o bază de date cu proprietarii de autovehicule. Au fost verificaţi şi cei care au aplicat pentru un job la IKEA, respectiv activiştii