La mai bine de şase luni de la lansare, Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare şi asistenţă dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundaţia Principesa Margareta a României şi finanţată de către Fundaţia Vodafone România prin programul „Mobile for Good”, a înregistrat peste 3000 de apeluri, dintre care circa 1000 sunt apelanţi unici, proveniţi din toate regiunile ţării.
Cel mai mare număr de apelanţi sunt din municipiul Bucureşti (285 de apelanţi), urmaţi de cei din judeţul Prahova (72 de apelanţi), Galaţi (39), Iaşi (38), Constanţa (33), Braşov (31) şi Timiş (30). Repartiţia apelanţilor în funcţie de mediul de provenienţă ne arată o distribuţie echilibrată, 381 dintre aceştia locuind în mediul rural sau în oraşe mici, 259 în oraşe mari şi 285 în capitală.
Dintre cei care au apelat Telefonul Vârstnicului în ultimele 6 luni, peste 55% trăiesc singuri, aproximativ 15% locuiesc cu un partener de viaţă, iar aproape 10% se află în instituţii de asistenţă socială, în regim rezidenţial pentru persoane vârstnice.
Telefonul Vârstnicului este un instrument util şi persoanelor cu o vârstă mai mică de 60 de ani, precum şi celor care vor să semnaleze situaţia unui vârstnic pe care îl cunosc, 149 de apelanţi înscriindu-se în această categorie. Statistica arată că în perioada septembrie 2015 – martie 2016 Telefonul Vârstnicului a fost apelat de către 566 de femei şi 396 de bărbaţi.
Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită şi confidenţială, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere sau sprijin practic şi emoţional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi informaţii de la operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României. Această linie telefonică, lansată în septembrie 2015, este disponibilă de luni până vineri, între orele 08:00 şi 20:00. Linia poate fi accesată şi de către cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă a unui bătrân.
Dincolo de caracterul său informativ, Telefonul Vârstnicului reprezintă şi o metodă de sprijin emoţional şi alinare a singurătăţii. Conform unui studiu naţional realizat la finalul anului 2015 de GfK, pentru Fundaţia Principesa Margareta a României, unul din doi vârstnici din România este afectat de singurătate într-o anumită măsură. Pentru seniorii singuri, Telefonul Vârstnicului pune la dispoziţie serviciul de reapelare regulată, de care beneficiază până acum 145 de persoane.
Website oficial: http://www.telefonulvarstnicului.ro
Email: [email protected]
Facebook: www.facebook.com/TelefonulVarstnicului
Despre Fundaţia Principesa Margareta a României
Fundaţia Principesa Margareta a României (FPMR) a fost înfiinţată în 1990 de Alteţa Sa Regală Principesa Margareta a României împreună cu tatăl sau, Majestatea Sa Regele Mihai I al României. Fundaţia Principesa Margareta a României este o organizaţie neguvernamentală de elită care sprijină copii, tineri şi vârstnici prin intervenţii durabile, bazate pe schimbul de experienţă şi valori între generaţii. Fundaţia Principesa Margareta a României a fost desemnată de români drept cea mai onestă organizaţie neguvernamentală în cadrul studiului Envero Brand Trust Index.
Despre Fundaţia Vodafone România şi Mobile for Good
Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă deoperaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998.
În cei 18 ani de activitate Fundaţia Vodafone România a finanţat, peste 963 de programe în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale, având că beneficiari copii, tineri, bătrâni, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 23 milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele Fundaţiei se regăsesc pe www.fundatia-vodafone.ro, www.facebook.com/fundatiavodafone, http://fundatiavodafone-blog.ro.
Sub umbrela programului Mobile for Good, Fundaţia Vodafone finanţează, în toate cele 28 de ţări în care este prezentă, proiecte care folosesc tehnologia pentru a rezolva probleme sociale presante, pentru a îmbunătăţi viaţa oamenilor şi a genera schimbarea în societate.
Mobile for Good a fost lansat în România în 2012 şi este un program strategic al Fundaţiei Vodafone România prin care se derulează un număr de 19 proiecte, cu o valoare cumulată de 2,9 milioane de euro şi care se adresează unui număr total de 30.227 de beneficiari.