Sâmbătă, 15 decembrie 2018 - 12:03:11
EUR
EURO = 4.648 RON
Moneda euro a scazut
USD
USD = 4.0896 RON
Dolarul american a scazut
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Cabinet stomatologic Ploiesti, Dentist Ploiesti - Stomatologie

Titanic, dincolo de mit. Lucruri neştiute despre cea mai cunoscută tragedie maritimă din istorie


15 aprilie 2018

RMS Titanic a fost cel mai mare pachebot din lume, în momentul plecării sale în călătoria inaugurală, din Southampton, Anglia, cu destinaţia New York, pe 10 aprilie 1912.

La trei zile de la plecare, în data de 14 aprilie 1912, la ora 23:40, Titanic s-a ciocnit cu un aisberg şi la ora 02:30 a dimineţii zilei de 15 aprilie, nava s-a scufundat în Oceanul Atlantic. În urma naufragiului au murit 1.514 dintre cei 2.228 pasageri de la bord. Acesta a fost unul din cele mai mari dezastre maritime pe timp de pace din istoria lumii şi poveştile nespuse ale Titanicului mai ies la suprafaţă şi astăzi, la 106 ani de la scufundare şi la 18 ani de la lansarea celebrului film Titanic, regizat de James Cameron.

Am putea crede că Titanicul s-a luptat cu valurile oceanului, că ceaţa şi ploaia au obturat vizibilitatea echipajului, care nu a văzut aisbergul la timp. În realitate, vremea era perfectă şi straniu de liniştită. Potrivit meteorologului Edward Lawrence, chiar vremea prea bună a marcat blestemul vaporului. Acesta spune că şi cea mai mică briză ar fi împins planctonul fosforescent din jurul aisbergului şi iscoadele ar fi văzut pericolul.

Vremea era perfectă. Diferenţa dintre 37 de secunde şi un minut

Însuşi ofiţerul secund al Titanicului, Charles Lightoller, a menţionat că absenţa planctonului a fost unul din motivele care au dus la producerea tragediei. Ancheta din 1912 a relevat faptul că echipajul a avut la dispoziţie doar 37 de secunde pentru a schimba cursul Titanicului, astfel încât să nu lovească aisbergul, dar a fost prea târziu. O anchetă recentă arată însă că aceştia au avut la dispoziţie mai mult de un minut pentru a face o manevră. În orice ipostază, Titanicul era condamnat la pierzanie, scrie listverse.com.

„Incendiul” de la bordul Titanicului

Cu puţin timp înainte de plecarea în voiajul fatal, un incendiu a izbucnit în depozitele de cărbune ale Titanicului. Potrivit unei investigaţii britanice, flăcările încă mai ardeau, în momentul în care pachebotul a plecat spre New York. Ironia sorţii face ca flăcările să fie stinse chiar de aisbergul care a lovit vaporul, ducând la inundarea camerelor cu cărbuni. Câţiva membri supravieţuitori ai echipajului au spus că focul fusese stins cu o zi înainte ca Titanicul să se ciocnească fatal cu aisbergul.

Oricum am privi situaţia, în „măruntaiele„ navei a existat tot drumul un incendiu, care nu a pus vieţile pasagerilor în pericol, deoarece buncărele de oţel erau proiectate pentru a rezista la temperaturi extrem de ridicate, rezultate din arderea cărbunilor. Indirect, riscul scufundării a crescut după ce proprietarul Titanicului, JP Morgan, a obligat echipajul să navigheze la viteză maximă, pentru a ajunge mai repede la New York cu pasagerii, „înainte de producerea unei eventuale explozii”. Morgan ar fi trebuit să fie unul dintre pasagerii Titanicului, dar s-a răzgândit în ultima clipă.

Previziunea sumbră a lui William T. Stead

În anul 1886, celebrul jurnalist William T. Stead a scris o poveste fictivă despre un vapor poştal care s-a scufundat în Oceanul Atlantic, în urma unei coliziuni, iar cei mai mulţi pasageri s-au înecat, din lipsa bărcilor de salvare. Stead a dorit ca povestea să atragă atenţia asupra legislaţiei nautice lacunare, care nu solicita navelor să aibă suficient de multe bărci de salvare, astfel încât să poată fi salvaţi toţi oamenii de la bord, în cazul unui accident. Stead a scris un material asemănător în 1892, referindu-se la un vapor al companiei White Star Line, Majestic. Într-un capitol de atmosferă, nava traversează Atlanticul, încărcată cu turişti: „S-a auzit un sunet, ca şi cum vaporul s-ar fi lovit de gheaţă şi s-ar fi cutremurat tot.

Pasagerii s-au adăpostit unde au putut pe punte. Era o vreme rece. La fiecare 30 de secunde, se auzea fluierul de ceaţă. Din cauza zgomotului infernal, oamenii nu mai puteau vorbi unii cu alţii. Apoi unul dintre ei a strigat: „Aisberg la tribord!”. 20 de ani mai târziu, Stead şi-a pierdut viaţa pe Titanic. Vaporul uriaş avea doar 20 de bărci de salvare, suficiente pentru jumătate dintre pasageri.

Căpitanul picase examenul de navigaţie

Edward John Smith, căpitanul Titanicului, a fost „victima” a numeroase mituri, în ultimii 103 ani. Mulţi cred că bătrânul a salvat un copil din ghearele morţii, înainte să se înece el însuşi în Atlantic, după scufundarea Titanicului. Imaginea lui eroică nu este însă pe deplin adevărată.

Căpitanul Smith a ignorat cu bună ştiinţă avertizările cu privire la aisberg şi nu a păstrat o viteză rezonabilă pentru vapor. De asemenea, a permis ca bărcile de salvare să plece mai mult goale decât pline cu pasageri salvaţi - prima barcă a plecat cu 27 de pasageri salvaţi de pe Titanic, deşi avea 65 de locuri. Smith nu a emis un ordin clar de abandon al pachebotului şi mulţi oameni nu au ştiut în ce situaţie gravă se află. În 2012, istoricii au descoperit că Smith a picat examenul de navigaţie şi a reuşit să le promoveze în 1888. Înainte de scufundarea Titanicului, Smith îşi câştigase titulatura de „căpitanul milionarilor”, datorită încrederii pe care o inspira celor din jur.

Singurul pasager japonez de pe Titanic

Singurul pasager japonez de pe Titanic a fost Masabumi Hosono, care studia în Europa sistemele feroviare şi urma să ajungă acasă, la bordul pachebotului. Când nava a început să se scufunde, a decis să înfrunte moartea cu demnitate. Ţinând cont de regula „femeile şi copiii sunt salvaţi primii”, pe care echipajul o aplica „cu pistolul la tâmpla pasagerilor”, lui Hosono i-ar fi fost greu să supravieţuiască, dar a reuşit, până la urmă, să răzbească. Ocazia lui a venit când un membru al echipajului a anunţat că într-o barcă mai erau două locuri libere şi Hosono a sărit cu disperare.

În Japonia, Hosono a fost privit drept un laş şi mulţi l-au criticat. De asemenea, Hosono a fost concediat de la jobul său guvernamental şi articolele ulterioare despre „asiaticul din barca de salvare numărul 13” nu l-au ajutat deloc... În 1997, Hosono a fost exonerat, după ce s-a descoperit o scrisoare, pe care acest i-o trimisese soţiei sale, în care specifica exact că s-a aflat în barca 10, nu 13, deci nu avea cum să fie „asiaticul” ironizat de presă.

Adevăratul colier de pe Titanic

În filmul lui James Cameron din 1997, Titanic, este pomenit un colier pe nume „Inima Oceanului”. La bordul vaporului blestemat s-a aflat o doamnă pe nume Kate Florence Philips, care a primit un colier valoros din safir de la iubitul ei însurat, Henry Morley.

Acesta era un antreprenor bogat în vârstă de 40 de ani, care avea mai multe magazine de dulciuri în Worcester, Anglia şi Kate, în vârstă de 19 ani, a fost contabila sa. Morley dorea să îşi părăsească soţia şi fiica pentru a trăi cu Kate. Cuplul dorea să ajungă în California, unde să înceapă o viaţă nouă.

După ce Titanicul s-a ciocnit cu aisbergul, Kate a ajuns într-o barcă de salvare, dar Morley nu a fost la fel de norocos. La exact nouă luni de la tragedia din Atlantic, Kate a născut o fetiţă pe nume Ellen. În 1989, povestea lui Ellen a devenit cunoscută presei, după ce aceasta a venit în biroul publicaţiei Worcester News, în căutarea unei fotografii cu tatăl ei. Ziarul publicase un articol despre victimele de pe Titanic originare din Worcester şi Ellen, în vârstă de 76 de ani, a plâns când a văzut fotografia tatălui ei, Henry. Aceasta a mărturisit că deţine încă colierul primit de mama sa, Kate şi o cheie de la cabina de pe Titanic.

În 2012, nepoata lui Ellen, Beverley Farmer şi nepoata lui Morley, Deborah Allen, s-au întâlnit pentru a aniversa 100 de ani de la dezastrul Titanicului.

Greşeli şi teorii

Este clar că Titanicul s-a scufundat după ce a intrat în coliziune cu aisbergul, dar cercetătorii au dorit să explice de ce anume s-a ajuns în această situaţie tragică. După dezastru, atât specialiştii britanici, cât şi cei americani, au stabilit că nava avea o viteză prea mare. La o viteză mai mică, accidentul ar fi fost mai uşor şi căpitanul ar fi putut evita aisbergul. După cum se cunoaşte, impactul a rupt şase din compartimentele navei, cu două mai mult decât nivelul acceptabil pentru ca Titanicul să poată rămâne la suprafaţă. În 2010, autoarea Louise Patton, nepoata ofiţerului secund Charles Lightoller, a sugerat că Titanicul ar fi putut evita coliziunea cu aisbergul dacă cârmaciul Robert Hitchins nu s-ar fi panicat şi ar fi virat nava într-o direcţie fatidică.

Potrivit lui Patton, bunicul ei a încercat să acopere greşelile din timpul naufragiului, de teamă să nu distrugă reputaţia companiei White Star Line şi a echipajului. Între timp, doi astronomi ai Universităţii de Stat din Texas au speculat că o superlună rară ar fi fost de vină pentru deplasarea aisbergului. O superlună survine atunci când luna ajunge cel mai aproape de Pământ. În data de 4 ianuarie 1912, Luna a ajuns la cel mai apropiat punct de Terra din ultimii 1.400 de ani. Acest fenomen a avut loc la doar o zi după periheliu (când Soarele este cel mai apropiat de Pământ). Mai mult, Luna şi Soarele erau aliniate şi au generat un val neobişnuit, pe anumite porţiuni ale călătoriei. Aceste descoperiri astronomice ar fi putut avea un rol în tragedia Titanicului.

 


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating  rating  rating  rating  rating
(796 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Catalina Bozianu

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate



Gratiela1dec

Din aceeaşi categorie:




























Alternative Studio


















Servicii medicale de calitate la standarde europene





































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



Siteuri profesionale la preturi incredibil de mici

Vaccinurile salveaza vieti



Horoscopul zilei

BERBEC TAUR
berbec Persoana iubita ar putea sa interpreteze gresit dorinta dumneavoastra de a avea mai multa libertate de miscare. Prin urmare, eastrolog.ro va sfatuieste sa va exprimati cat mai clar ideile, ca sa evitati o neintelegere cu consecinte neplacute. In plan profesional si in afaceri, va sfatuim sa va abtineti de la actiuni speculative, fiindca este posibil ca intuitia sa va insele. taur In prima parte a zilei este posibil sa aveti dificultati de comunicare, din cauza carora relatiile cu cei din jur pot avea de suferit. Se pare ca resimtiti oboseala acumulata in ultima perioada. N-ar strica sa va odihniti mai mult. Daca se iveste ocazia sa participati la o intrunire cu persoane apropiate impreuna cu persoana iubita, va recomandam sa profitati.
GEMENI RAC
gemeni Este posibil ca relatia cu partenerul de viata sa aiba de suferit din cauza unor neintelegeri de moment. Pentru a evita o cearta, eastrolog.ro va recomanda sa va pastrati calmul si sa fiti cat mai diplomat. In a doua parte a zilei, sfaturile unui barbat va pot ajuta sa depasiti mai usor momentele tensionate si sa restabiliti armonia in camin rac Este posibil sa constatati ca o afacere in care v-ati pus mari sperante nu merge asa cum v-ati dorit si nu produce beneficii pe masura asteptarilor. Azi eastrolog.ro va recomanda sa nu va asumati niciun risc, pentru ca va puteti alege cu pagube importante. In familie, va sfatuim sa va temperati impulsivitatea si sa evitati discutiile in contradictoriu. In partea a doua a zilei este posibil sa primiti oaspeti din alta localitate, care va aduc o veste buna.
LEU FECIOARĂ
leu In prima parte a zilei este posibil sa faceti o scurta calatorie in interes personal. Va sfatuim sa fiti foarte atent la acte si la bagaje, pentru ca exista riscul sa pierdeti ceva. Sunt sanse sa vi se propuna o colaborare tentanta. Sfatul eastrologului este sa nu va grabiti sa decideti azi. Ar fi bine sa luati in considerare timpul liber de care dispuneti si sa va consultati cu partenerul de viata fecioara In prima parte a zilei este posibil sa fiti cam confuz si nehotarat si sa intampinati dificultati in comunicarea cu cei din jur. Va sfatuim sa nu va implicati mai multe activitati in acelasi timp, pentru ca riscati sa nu le duceti la bun sfarsit si chiar sa faceti greseli costisitoare. Dupa-amiaza sunt sanse sa va reveniti din starea de confuzie si sa petreceti momente placute in mijlocul familiei.
BALANŢĂ SCORPION
balanta Azi este posibil sa aveti dificultati de comunicare si, prin urmare, sa apara neintelegeri cu colegii sau chiar cu familia. Recomandarea eastrolog.ro este sa amanati discutarea chestiunilor importante, iar pe cele care nu suporta amanare sa le abordati cu multa atentie. S-ar putea sa va simtiti obosit si sa va ganditi sa renuntati la o calatorie planificata impreuna cu partenerul de viata scorpion Daca reusiti sa va temperati spiritul critic, azi puteti avea realizari importante si castiguri pe masura. Fiindca exista riscul sa declansati o cearta, eastrolog.ro va sfatuieste sa aveti grija cum vorbiti cu partenerul de viata si cu persoanele mai varstnice. In a doua parte a zilei este posibil sa fiti cautat de un prieten care v-a pregatit o surpriza placuta.
SĂGETĂTOR CAPRICORN
sagetator Aveti posibilitatea sa incepeti o afacere la care va ganditi de multa vreme. Nu va lipsesc ideile, iar cu banii va puteti descurca usor. Dupa-amiaza s-ar putea sa va intalniti cu prietenii, dar exista riscul ca membrii familiei sa va reproseze ca ii neglijati. Va recomandam sa fiti cat mai diplomat in relatia cu persoana iubita. capricorn La locul de munca sau in afaceri, aveti tendinta de a deveni impulsiv si de a va pierde rabdarea destul de repede, riscand sa tensionati relatiile cu colegii sau cu partenerii. In a doua parte a zilei este posibil sa fiti invitat la o intrunire la care partenerul de viata nu ar vrea sa mergeti. Eastrolog.ro va sfatuieste sa dati dovada de flexibilitate si sa cautati o solutie de compromis. Nu este exclus sa vi se reproseze ca aveti obiceiul sa faceti numai ce va convine.
VĂRSĂTOR PEŞTI
varsator S-ar putea ca partenerul de viata sa va reproseze ca nu va ocupati suficient de problemele familiei. Cu rabdare si tact, puteti evita o cearta. In plan profesional sau in afaceri, ar fi bine sa fiti cat mai prudent. Nu este exclus sa va confruntati cu probleme juridice. pesti Este posibil sa renuntati la plecarea intr-o calatorie, din cauza unei neintelegeri cu partenerul de viata. Chiar daca sunteti convins ca aveti dreptate, va sfatuim sa fiti diplomat pentru a evita o cearta. In activitatea profesionala este posibil sa resimtiti o stare de oboseala si sa nu fiti in cea mai buna forma intelectuala. Ar fi bine sa va limitati la activitati de rutina.
Sursa: www.eastrolog.ro



ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 14 decembrie 2018
Autentificare
stiriactuale.ro