Miercuri, 21 august 2019 - 4:40:03
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Cabinet stomatologic Ploiesti, Dentist Ploiesti - Stomatologie

Turist căzut într-o prăpastie din Masivul Bucegi, găsit mort de către salvamontişti şi jandarmii montani


20 iunie 2017

Una dintre întrebările de la proba de Limba şi Literatura Română de la Evaluarea Naţională 2017, pe care elevii au susţinut-o luni, 19 iunie, i-a pus în dificultate pe mulţi dintre aceştia, susţin unele cadre didactice.

La subiectul al II-lea, partea A, punctul 4, elevii au primit următoarea cerinţă: „Precizează funcţia sintactică a cuvintelor subliniate, menţionând partea de vorbire prin care se exprimă: Acum se crede că factorul limitator este rapiditatea”.

Potrivit baremului, răspunsul corect pentru funcţia sintactică a substantivului comun „factorul” este subiect.

Însă mulţi elevi au scris însă că funcţia sintactică este cea de nume predicativ, spun unele cadre didactice.

„Se recurge iar la chichiţe gramaticale. Ca şi acum patru ani, li s-a cerut să facă distincţia între subiect şi nume predicativ într-o construcţie subtilă. Răspunsul corect şi la prima vedere este subiect, dar mulţi copii au scris că ar fi nume predicativ; e un caz clasic în care studiul şi efortul suplimentar mai mult derutează. Elevii pot fi dresaţi să recunoască distincţia, dar e un efort uriaş fără niciun fel de însemnătate practică sau formativă”, a comentat pe Facebook profesoara de limba română Cristina Tunegaru.

„De parcă nu a fost de ajuns nefericita situaţie cu Emil Sitaru de la simulare, acum din nou. Să ne amintim de anul 2012: „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii””, a explicat pe reţeaua de socializare şi Elena Darie, profesoară de limba şi literatura română la Şcoala Gimnazială I. L. Caragiale Tulcea.

„Cuvântul „factorul” se consideră a fi nume predicativ. Dacă încercăm să inversăm cum ne convine nu mai pricepem nici noi, nici elevii”, a spus şi Lăcrămioara Fratiman, profesoară în oraşul Negreşti din judeţul Vaslui.

În schimb, alte persoane au considerat că întrebarea a fost foarte clară. „Care e problema? Eu nu văd niciuna”, a comentat Nicoleta Camelia Timofte.

Dincolo de opiniile profesorilor, baremul este clar şi prevede acordarea unui punct doar elevilor care au scris că funcţia sintactică a cuvântului „factorul” este cea de “subiect”.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating  rating  rating  rating  rating
(603 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate



Servicii medicale de calitate la standarde europene

Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook


servicii complete deratizare,dezinsectie,dezinfectie

































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 20 august 2019
Autentificare
stiriactuale.ro