Joi, 30 iunie 2022 - 10:18:15
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Cabinet stomatologic Ploiesti, Dentist Ploiesti - Stomatologie

Noul Skoda Rapid


25 iulie 2012

skodaCândva, gama Skoda avea un model pe nume Rapid. Timpul a trecut, marca s-a schimbat, iar numele Rapid a revenit în nomenclatura Skoda. De data aceasta, vorbim despre un model de clasă compactă, încadrat între Fabia şi Octavia, care promite să le fure clienţii adversarilor cu un preţ accesibil şi cu spaţiu din plin.

Toate acestea în compania tehnologiilor preluate din concernul Volkswagen şi a motorizărilor aferente. Testul de presă organizat pe traseul Viena - Bratislava şi împrejurimi ne-a adus în faţa unei noi reţete de succes, care ar putea face valuri pe cel mai disputat segment al pieţei auto din România.


Am pornit la drum alături de motorizarea 1.6 TDI de 105 CP. Aceasta înlocuieşte de ceva vreme (aparent) eternul 1.9 TDI, oferind un plus de silenţiozitate, elasticitate şi consum alături de o cilindree redusă. Rapid nu se dezice de aceste atribute şi îşi face treaba cu prisosinţă pentru un model cu acest nivel de putere, oferind performanţe adecvate unei familii care şi-a ales maşina după buget şi consum, nu după caii putere găsiţi sub capotă.

Propulsorul este suficient de silenţios atunci când este exploatat într-o gamă de turaţii rezonabilă, iar elasticitatea să te ajută să faci acest lucru pe un interval variat de viteză. Ne-am mirat când am descoperit o transmisie manuală cu cinci trepte, cu toate că aceasta fusese anunţată, iar rezultatul s-a văzut prin etajarea ceva mai lungă a treptelor.

Cât timp nu aveţi ambiţii sportive exagerate de la Rapid pe traseele şerpuite, situaţia nu este deranjantă, modelul fiind optimizat pentru un consum redus de carburant.

Consum

Skoda Rapid are un consum mediu declarat de 4.4 litri la sută. În mediul urban, cehii anunţă 5.6 litri la sută, pe când mediul extraurban prezintă un consum de 3.7 litri la sută. Valorile sunt mai mult decât agreabile, mai ales în compania rezervorului de 55 de litri, suficient pentru o autonomie teoretică cu patru cifre.

În cadrul testului nostru, consumul a variat între 4.8 şi 5.7 litri la sută, valori obţinute cu instalaţia de climatizare pornită şi cu un stil de condus care a variat între temperat şi sportiv, incluzând atât bucăţi de autostradă, cât şi secţiuni urbane şi de drum naţional.

Pentru cei mai zgârciţi din fire, există şi versiunile GreenLine, echipate cu o serie de elemente tehnice care le conferă un consum de carburant şi mai redus, disponibile şi pentru versiunea 1.6 TDI.

Performanţe

Skoda Rapid 1.6 TDI are nevoie de 10.6 secunde pentru a sprinta până la 100 km/h, în timp ce viteza sa maximă este de 190 km/h. Valorile sunt mai mult decât rezonabile pentru 105 CP în segmentul compact, iar reprizele sunt adecvate nivelului de cuplu motor pus la dispoziţie (250 Nm între 1.500 şi 2.000 rpm).

În comparaţie cu un Volkswagen Jetta cu aceeaşi motorizare, Rapid se dovedeşte a fi mai sprinten. Rapid este mai agil şi decât un Ford Focus 1.6 TDCI de 115 CP: un timp 0-100 km/h de 10.9 în loc de cele 10.6 secunde ale lui Rapid.

Interior

Începutul lunii trecute ne-a găsit în atelierele de design Skoda din Mlada Boleslav, unde am văzut în avanpremieră mondială noul Rapid. De atunci şi până la lansarea internaţională a acestui model nu a trecut mult timp, aşa că vorbele designerilor ne erau încă proaspete în minte.

Singura diferenţă dintre modelul pe care l-am văzut atunci şi exemplarele testate în cadrul lansării internaţionale a apărut la nivelul paletei de culori de la interior, aceasta fiind definitivată faţă de prototipul pe care l-am văzut în Cehia.

Skoda Rapid este un model spaţios, cehii spunând că este cel mai spaţios din segmentul său. Cifrele le confirmă afirmaţiile pentru spaţiul pentru genunchi, spaţiul pentru cap şi spaţiul pentru umeri, alături de portbagajul imens, de 550 de litri, care are cea mai mare deschidere din segmentul berlinelor compacte.

Materialele şi formele de la bord nu îţi fură ochii prin artificii estetice, totul fiind creat conform filozofiei "Simply Clever". Adică, avem tot ce ne trebuie să conducem în siguranţă şi confort şi să călătorim relaxaţi până la destinaţie, oricare ar fi aceasta.

În ciuda faptului că scaunele din faţă nu sunt profilate insistent pe părţile laterale, acestea sunt destul de confortabile pentru un traseu întins pe mai multe ore. Skoda a reuşit să-şi păstreze identitatea şi la interior, aplicând tuşele şi formele care au consacrat marca în inimile clienţilor.

Preţ de achiziţie

Pentru moment, cei de la Skoda nu au dezvăluit preţurile noului Rapid. Prin specificul mărcii, acesta trebuie să fie mai accesibil decât echivalentul său în gama Volkswagen.

Astfel, un Jetta 1.6 TDI Highline costă aproximativ 20.000 de euro, ceea ce înseamnă că ne putem aştepta la un preţ de 18-19.000 de euro pentru versiunea de top a lui Skoda Rapid 1.6 TDI.

Cel mai probabil, constructorul ceh ar putea oferi un preţ şi mai bun, care ar zdruncina segmentul berlinelor compacte.

Siguranţă

Fiind un model care nu a debutat încă pe piaţă, Skoda Rapid nu a ajuns să fie testat de EuroNCAP. Însă, modelul are toate motivele să obţină o clasare bună, deoarece are şase airbag-uri în standard, ESP cu ASR şi Hill Holder, alături de avertizoare pentru centurile de siguranţă şi sistem de fixare ISOFIX.

Ca de obicei, punctajul la această categorie va fi revizuit odată cu testarea lui Rapid în cadrul probelor specifice EuroNCAP.

Ţinută de drum

O berlină compactă de familie trebuie să îndeplinească cu succes mai multe sarcini, fiind calul de bătaie al tatălui, al mamei sau al copiilor. Cei de la Skoda se mândresc cu o sarcină utilă de 530 kilograme în versiunea standard, respectiv 580 kilograme în versiunea cu pachetul de drumuri grele, ceea ce înseamnă că puteţi să căraţi tot ce aveţi nevoie în portbagajul lui Rapid, nu doar elemente voluminoase.

Spre deosebire de Jetta, Rapid nu are o suspensie spate multi-link, ci apelează la o punte semi-rigidă, aleasă atât din punct de vedere economic, cât şi pentru a maximiza volumul portbagajului.

În ceea ce priveşte comportamentul rutier, Rapid nu prezintă nicio surpriză, modelul fiind orientat spre confortul pasagerilor şi spre o rulare silenţioasă şi previzibilă. Sistemul ESP îşi face treaba fără probleme, acesta neintervenind pe traseul abordat de noi chiar şi în momentele în care am atacat virajele cu mai mult curaj. Subvirarea a apărut atunci când ne aşteptam şi s-a manifestat în modul în care o ştiu toţi şoferii conştienţi de ceea ce se întâmplă atunci când te afli la volan.

Rapid are un oarecare ruliu care apare la schimbările rapide şi repetate de direcţie, dar acesta se înscrie fără probleme în limitele segmentului, nefiind vorba de o trăsătură defavorabilă. Per total, Rapid este o propunere corectă şi din acest punct de vedere.

Vizibilitate

Skoda Rapid are suprafeţe vitrate generoase, începând de la plafon şi terminând cu luneta echipată cu ştergător. Oglinzile laterale sunt la fel de mici ca în cazul unui Volkswagen Jetta, deficienţă care poate fi corectată printr-o reglare corectă a acestora.

Oglinda centrală necesită şi ea puţină adaptare, ştergătorul fiind un element uşor de văzut atunci când vă uitaţi în spate, ceea ce necesită o mică perioadă de acomodare, nenecesară în cazul celorlalte berline din segment.

Manevrele în marşarier pot primi un plus de precizie cu ajutorul unui set de senzori de parcare.

Tehnologie

Cruise control, comenzi pe volan, computer de bord, conexiune USB şi AUX, sistem de navigaţie cu ecran color, scaune faţă încălzite şi oglinzi electrice şi încălzite. Aceasta ar fi lista de dotări a lui Rapid în versiunea testată de noi, Elegance.

Sistemul de navigaţie îşi face treaba rapid şi fără bătăi de cap, în timp ce alte elemente funcţionează la fel de bine pe o interfaţa neschimbată şi familiară celor care cunosc modelele Skoda şi Volkswagen.
Design

Skoda Rapid este cel mai arătos model din gama constructorului ceh. Aşa şi trebuie, având în vedere că şeful departamentului de design de la Skoda este responsabil de design-ul lui Veyron şi al altor modele celebre la nivel mondial, care nu mai au nevoie de prezentare.

Rapid va putea fi văzut de publicul neavizat ca o versiune în miniatură a lui Octavia, nu ca o Fabia mărită, ceea ce va aduce un capital de imagine acestui model din punct de vedere al percepţiei.

Chiar şi pentru cunoscători, Rapid are un aspect agreabil, cu care designerii Skoda s-au mândrit minute în şir în cadrul fiecărei discuţii care aborda acest subiect. Rapid pare să aibă linii care să fie actuale şi peste cinci sau chiar zece ani, ceea ce îl face nu futurist, ci elegant, căci eleganţa tinde să treacă testul timpului.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating  rating
(146 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate



Din aceeaşi categorie:














































Clinica Roua





































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook


































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 29 iunie 2022
Autentificare
stiriactuale.ro