Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a aprobat înfiinţarea Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) „Dunărea Călărăşeană”, o nouă structură destinată dezvoltării şi promovării turismului în judeţul Călăraşi. Organizaţia va fi formată din Consiliul Judeţean Călăraşi, Albatros Horeca SRL şi Casa din Vis Baciu SRL, şi va avea misiunea de a elabora şi implementa o strategie turistică eficientă pentru valorificarea atracţiilor locale.
OMD „Dunărea Călărăşeană” are ca obiective principale creşterea vizibilităţii judeţului, atragerea turiştilor şi stimularea colaborării între operatorii din domeniul turismului. Printre proiectele majore aflate deja în derulare se numără construcţia portului turistic Călăraşi, parte a „Masterplanului investiţiilor în turism”, care va sprijini promovarea poveştilor şi tradiţiilor din Regiunea Dunării prin proiectul „Green and Mystical Danube Storytelling Route”.
Judeţul Călăraşi oferă o varietate de atracţii turistice, de la ostroavele dunărene şi lacul Valea Roşie, cunoscut pentru proprietăţile sale terapeutice, la Grădina Zoologică, care adăposteşte singurul hipopotam din România, şi Muzeul Civilizaţiei Gumelniţa, care prezintă o incursiune în istoria antică a regiunii. De asemenea, Herghelia Jegălia, cu o tradiţie de peste 100 de ani, completează oferta turistică a judeţului.
Această iniţiativă se înscrie în eforturile naţionale de reformare a turismului, fiind sprijinită de Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). România numără în prezent 22 de OMD-uri, care vizează atât destinaţii locale, cât şi regionale.