Joi, 28 martie 2024 - 5:50:40
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!


Punctul G al situaţiunii! Ce facem cu traficul?


30 mai 2021
Gabriel Wilhelm CIURCANU

Sunt momente de rutina in deplasarea mea cu autoturismul si prin natura meseriei mele, in anumite momente ale zilei, am o parte de rutina. De exemplu ma deplasez foarte des, aproape zilnic, la Bucuresti, iar de fiecare data ma leg de aceasta deplasare si fac si o mica escala, dimineata, in cartierul 9 Mai pentru a lasa copilul la scoala.

In presa online regasim destul de multe articole care evidentieaza doar partea intunecata a situatiei, am sa caut sa expun prin comparatie  modul  in care “perceptia mea despre punctul G al situatiilor” poate influenta “perceptia mea despre acea situatie”.  De ce folosesc punctul G ca etalon?

Imi place sa cred ca exploatarea punctului G este benefica pentru ambele parti implicate (in varianta sexuala), idem in viata noastra personala sau profesionala cele 2 parti implicate ar putea sa se influenteze reciproc, pe de-o parte statul, cu toata structura lui interna si pe de-alta parte cetateanul, cu multitudinea de oameni diferiti, structurati pe sexe, generatii, etnii, convingeri, dezvoltare intelectuala, etc.

In paralel, o definitie de pe site-ul unei clinici de specialitate arata ca  "Amplificarea punctului G este o procedură minim-invazivă prin care, cu ajutorul acidului hialuronic, se poate augmenta volumul acestui punct" . Ori noi,  avem o multime de puncte G in oras/judet, unele descoperite, altele in curs de formare, pe care mai mult sau mai putin trebuie sa le influentam cu proceduri minim-invazive (de cele mai multe ori). Un exemplu de minim invaziv ar fi schimbatul becurilor cand se ard pe strada, vezi cazul giratoriului intersectie DN 1 cu intrarea Ploiesti si intrarea Strejnicu,  unde de mai mult de 2 ani de zile nu functioneaza becurile celor 4 stalpi din interiorul lui, idem becurile pe primul pod de la acest giratoriu spre km 6.

Suntem convinsi ca argumentele celor responsabili sunt orientate major catre “de ce nu am putet face asta” dar lipsa unei atitudinii care sa amplifice pozitiv situatia, orientata catre rezolvare si nu catre scuzare, lipsa specialistilor din compartimentele responsabile si nu in ultimul rand lipsa bugetelor ne-a adus in fata acestor rezultate. Cu ele plecam la drum, cu ele ne mandrim ar spune lumea.

Revenind la rutina de deplasare cu autoturismul, pot expune ca:

  • Dupa xx ani de la receptia podului de la Gara de Vest, inca nu avem 300 m de drum pe 2 benzi intre DN1 si giratoriul catre Parcul Municipal. Lipsa acestor benzi influenteaza si separa participantii la trafic in 2 categorii:
  1. Cei care cunosc legislatia si aplica tehnica fermoarului (de obicei ei sunt si cei care semnalizeaza, care acorda prioritate, care stiu sa se incadreze in giratoriu si nu in ultimul rand, privesc strada ca un mijloc comun de exploatare cu respect fata de alti participanti)
  2. Restul (resturile), cei care ignora legislatia (prin necunoastere sau prin nepasare) si cauta cu orice pret sa fie primul in orice situatie, nu semnalizeaza, schimba banda in giratoriu fara sa acorde prioritate, iar modul de condus arata clar ca “i-a luat ma-sa strada”, expresie folosita de ei si citata ca sa fie pe intelesul lor.
  • Sunt momente de varf in care indiferent ce ai face, trebuie sa astepti cuminte in coloana si sa te deplasezi cu ea. Am identificat ca aceste momente pot fi evitate uneori doar cu 10 minute efort, posibilitatea si dorinta este individuala, functie de ora de destinatie. Alegi sa pleci cu 10 min mai devreme, sa conduci putin mai lejer sau alegi sa pleci “ceas” si stai in coloana. Din experienta, pot sa afirm ca situatia se replica si in Ploiesti si in Bucuresti, am identificat ore favorabile in care deplasarea este acceptabila din punct de vedere trafic si ora ajungere destinatie, important este sa testezi si sa vrei sa faci acest compromis.

 

  • Deplasarea pe autostrada Ploiesti-Bucuresti si retur imparte (iar) soferii in 2 categorii:
  1. Cei care merg pe banda 1, semnalizeaza depasirile si nu pun in pericol viata lor si a participantilor la trafic. 
  2. Restul (resturile) – ii remarcam blocati  in permanenta pe banda 2 sau 3, flash-urile si/sau claxoanele sunt armele din dotare cu care isi fac simtita prezenta chiar daca te afli intr-o depasire cu 130-135 km la ora. Tot ei, sunt cei care nu aprind luminile de drum, nici pe zi, uneori nici macar pe vreme nefavorabila. 
  • Intrarea in Bucuresti dinspre A3 si parcursul pana in Berceni te invata ca alaturi de acele ore favorabile exista si niste “culoare” favorabile pe care daca le exploatezi corect si cinstit fata de colegii de trafic ajuti la fluidizare. Un exemplu este incadrarea pe o banda de pe care poti sa mergi inainte sau la dreapta iar cel din fata ta nu semnalizeaza ca merge la dreapta. Uneori, presupui ca merge inainte (ca asa arata situatia) iar daca semaforul de face verde si ar putea 2 randuri de masini sa plece concomitent, acel “cineva” a stricat toata fluidizarea, mai mult nu semnalizeaza deloc, nicaieri, niciodata. Bai nene, nu se consuma mai mult  curent sau combustibil daca arati celor din jurul tau intentia de deplasare, mai ales ca ea este reglementata prin lege!! 
  • In toate aceste situatii expuse, exista organul de control care poate face diferenta si poate micsora ponderea acelor “resturi” din total participant la trafic, dar am sa caut sa intreb Politia Rutiera care sunt propunerile lor cu privire la aspectele semnalate mai sus si cum ar trebui ele sa fie implementate, monitorizate si evaluate.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 28 martie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro