Unul din zece tineri care îşi caută un loc de muncă este refuzat de angajatori după ce aceştia îi vizualizează profilul pe Facebook, LinkedIn sau pe alte reţele de socializare. În ultimii ani, au apărut nenumărate ştiri cu angajaţi care au fost daţi afară după ce au postat diverse mesaje sau fotografii pe Facebook.
"Oamenii conştientizează mai puţin, însă, impactul pe care îl au paginile personale de Social Media în procesul de angajare", se spune într-un articol publicat pe AOL Jobs.
Potrivit unui studiu online realizat firma de cercetare de piaţă On Device Research, cel puţin 10% dintre tinerii aflaţi în căutare de serviciu au pierdut oportunitatea unui job din cauza profilului lor de Facebook sau LinkedIn.
Cu toate acestea, 70% dintre respondenţii la sondaj au declarat că nu-i preocupă faptul că prezenţa lor pe Internet le poate afecta procesul de inserţie pe piaţa muncii.
"În prezent a devenit o rutină pentru recrutori să verifice conturile de Social Media ale candidaţilor pentru un job. 91% dintre managerii de recrutare fac un screening al candidaţilor pe Google, iar 69% au luat decizia de a renunţa la un candidat în urma a ce au găsit pe Internet despre el", se spune în articol.
Care sunt lucrurile postate pe Facebook care îi fac pe angajatori să îţi arunce CV-ul la coş:
- fotografii sau declaraţii indecente, cu conţinut sexual;
- conţinut despre băutură, petreceri, chefuri;
- injurii aduse unui fost angajator;
- trasmiterea de informaţii confidenţiale de la un loc de muncă anterior;
- comentarii discriminatorii la adresa altor persoane.