În urmă cu trei zile un scandal monstru a izbucnit la TCE Ploieşti. Sindicaliştii din instituţie au ajuns brusc la concluzia că tot ce se întâmplă rău în regie i se datorează directorului Cristian Iancovici şi au început să bată cu pumnul în masă cerând demisia managerului.
Că doar liderii de sindicat nu mai sunt şoferi se pricep acum şi la bilanţuri contabile, facturi şi alte chichite şi au înţeles ei că buba este Iancovici.
Interesant este că liderii de sindicat de astăzi nu se supărau pe vremuri (a se citi perioada 2008-2012) când erau plimbaţi de directorul de atunci al instituţiei prin toată Europa, chipurile pe la diverse târguri de profil pentru a negocia achiziţionarea de autobuze, troleibuze sau tramvaie. Că nu s-au achiziţionat decât dezastruoasele Neoplanuri asta este altă poveste, dar whiskyul curgea în valuri că doar miile de salariaţi ai fostului RATP trebuiau convinşi să voteze cu o anumită formaţiune politică.
Venirea lui Cristian Iancovici în fruntea TCE a cam schimbat raportul de forţe în societatea de transport, iar liderii de sindicat s-au făcut cuminţi visând la vremuri mai bune. Schimbarea de gardă din fruntea Primăriei Ploieşti le-a dat iar aripi sindicaliştilor care au devenit o veritabilă armă de manipulare pentru edilul Adrian Dobre.
Primarul Ploieştiului tocmai s-a văzut în situaţia de a nu putea pune directori pe la diverse instituţii (SGU, Parcul Ctin Stere, Hale şi Pieţe, etc) şi face o nouă încercare la TCE, de această dată activând şi gălăgioşii lideri de sindicat. Lideri care tac mâlc atunci când vine vorba despre gaura de combustibil din visteria societăţii comerciale...
Profitând de problemele de sănătate ale lui Cristian Iancovici, liderii de sindicat au început să ceară demisia managerului invocând găurile financiare ale TCE, găuri care existau şi în perioada 2008-2010...Dar atunci nu erau atât de importante pentru sindicalişti...
De fapt, tot scandalul de la TCE îl reprezintă disperarea edilului Ploieştiului de a-şi nominaliza oamenii în funcţii de conducere. Nu de alta, dar la două luni după alegerile locale, primarul Dobre nu prea reuşeşte să îşi onoreze promisiunile de alegeri (şi aici nu ne referim la promisiunile electorale, ci cele făcute către diverşi oameni care l-au ajutat în campanie)
Şi totuşi nu putem să nu spunem că managementul lui Cristian Iancovici are destule plusuri, mai ales într-o perioadă în care ploieştenii au circulat gratuit, iar bugetul TCE s-a cam bazat pe subvenţia venită de la municipalitate. Amintim doar despre modernizarea căii de rulare a tramvaielor, modernizare supravegheată de Iancovici, care a încercat să corecteze din mers greşelile de proiectare decoperite pe parcurs. Apoi putem vorbi despre cele 10 autobuze rulate aduse la Ploieşti, de cele 25 de tramvaie recondiţionate de către angajaţii TCE, de faptul că vatmanii nu au fost trecuţi în şomaj tehnic pe perioada reabilitării liniilor de tramvai sau de staţia de spălare a autobuzelor achiziţionată din Elveţia.
Oricum nu înţelegem ce rost are contestarea unui om care a reuşit ca timp de patru ani să asigure plata salariilor şi a bonurilor de masă la timp, lună de lună...
Vom reveni cu amănunte despre omul pe care Adrian Dobre şi liderii de sindicat doresc să îl impună în fruntea TCE...