"În 2013 am fabricat 342.000 de maşini, similar cu nivelul din 2011, iar pentru acest an am previzionat 310.000-320.000 de vehicule", a declarat luni Nicolas Maure, preşedintele director general al Dacia şi directorul general al Renault România, citat de Mediafax.
El a explicat diferenţa prin faptul că uzina din Tanger a început la finele anului trecut producţia de Sandero, constructorul auto transferând astfel o parte din asamblarea acestui model din România în Maroc.
Producţia Dacia a urcat anul trecut de la 307.000 de unităţi la 342.600, capacitatea instalată a uzinei de la Mioveni fiind de 350.000 de unităţi pe an. La Mioveni sunt fabricate modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol. Pe de altă parte, uzina din Maroc asamblează, în afară de Sandero, modelele Dacia Dokker şi Lodgy.
Maure a afirmat că obiectivul constructorului auto este păstrarea celor trei schimburi de la Mioveni, pe o piaţă concurenţială, cât şi îmbunătăţirea competivităţii uzinei.
Întrebat despre discuţiile grupului francez cu autorităţile referitoare la dezvoltarea infrastructurii şi a Coridorului IV (care cuprinde şi proiectul autostrăzii Piteşti-Sibiu, n.r.), Maure a reiterat că pentru companie finalizarea acestui culoar este importantă, însă şi utilizarea capacităţilor portuare de la Constanţa, alături de o legătură pe calea ferată de la Mioveni până la port sunt de asemenea necesare.
Afacerile Automobile Dacia au crescut anul trecut cu 45%, până la 18,4 miliarde lei, iar profitul net a avansat de la 277,2 milioane lei la 337,4 milioane lei. Dacia a produs aproape 120.000 de autovehicule în primele patru luni din acest an, potrivit datelor APIA.