Vineri, 26 aprilie 2024 - 10:50:40
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!


Secretul unui tunel săpat sub Carpaţi


20 mai 2015

Un tunel de sub Munţii Bucegi face legătură cu unul care ajunge în Tibet şi altul care duce fix până sub piramidele din Egipt. În Carpaţi ar fi şi o bază extraterestră pe care serviciile de informaţii de la noi o ţin la secret cu americanii.

Toate acestea sunt la fel de adevărate cum e şi „povestea misterioasă” cu ciobanii din Dobrogea care îşi duceau oile până în Turcia printr-o reţea de tuneluri săpate pe sub Marea Neagră, lungi de mii de kilometri.

Însă, dincolo de aceste informaţii pentru articole-bancuri din categoria „rămâi prost”, „n-o să-ţi vină să crezi” sau „asta schimbă tot”, există o poveste adevărată cu un tunel construit sub Carpaţi. Este vorba despre o construcţie subterană care ar fi trebuit să lege Sinaia de localitatea Moroieni.

Lucrările au început în Primul Război Mondial şi au fost continuate la îndrumarea naziştilor. După război, potrivit localnicilor, Securitatea epocii comuniste a decis să blocheze o intrare, însă cealaltă a rămas accesibilă. O echipă de la Ştirile TVR a reuşit să intre în respectivul tunel.

„La intrare in Sinaia, la poalele muntelui Păduchiosu, un viaduct duce către o intrare în versant. Lucrarea este mascată de vegetaţie, dar este într-o stare foarte bună, chiar dacă a fost făcută acum aproape 100 ani. Este partea estică a unui tunel proiectat pe o lungime de aproape 6 kilometri, care urma să lege Sinaia de Moroieni”, relatează jurnalistul Cristian Răuţu.

Lucrările la tunel au început la iniţiativa reprezentanţilor Regatului României. O firmă germană a început lucrările la un tunel de cale ferată lung de 5.918 metri. Însă, din cauza începerii războiului, în august 1914 se sistează lucrările.

În al Doilea Război Mondial, pentru că Hitler era interesat de ţiţeiul din Valea Prahovei, dar dorea şi o reţea de transport sigură, îi cere mareşalului Antonescu să reia lucrările la tunelul Sinaia – Moroieni, mai spune jurnalistul Cristian Răuţu.

Înfrângerea Germaniei în război opreşte din nou lucrările. În total s-au construit 800 de metri de tunel. După război, o parte a tunelului dinspre Sinaia s-a transformat în depozit de brânză, apoi depozit de legume şi fructe, iar acum un întreprinzător are o ciupercărie.

Partea dinspre Moroieni a fost prăbuşită, iar acolo ar fi rămas îngropată o locomotivă.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 26 aprilie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro